НОВА ЦРПНА СТАНИЦА НА САВСКОМ ТРГУ ПУШТЕНА У РАД

ЦРПНА СТАНИЦА НА САВСКОМ ТРГУ

Фото: Нова црпна станица пред отварање, Београдске

(фотографија анонимног суграђанина коју смо добили)

Следи рушење старе, а у децембру и коначно пуштање у саобраћај коловозног и трамвајског коридора Савска –Немањина, и то уколико не буде нових померања рокова

Нова црпна станица на Савском тргу после вишемесечних провера и пробног рада званично је пушена у рад, после чега напокон следи рушење старе, потврдио је за Политику Горан Весић, заменик градоначелника.

Како прецизира, добио је обећање од компаније „Београд на води”, која финансира реконструкцију Савског трга, да ће саобраћај између Савске и Немањине, и аутомобилски и аутобуски и трамвајски, бити пуштен почетком децембра.

Упитан зашто се тако дуго чека на посао од којег зависи завршетак обнове Савског трга, Весић каже да пробе нове станице, једне од највећих у престоници, трају од августа и да је она пре него што преузме функцију старе морала да се тестира под одређеним условима: – када су ниске, а када високе воде и да је киша која је падала претходних дана помогла да нови објекат коначно проради.

ВИДЕО

РУШЕЊЕ СТАРЕ СТАНИЦЕ ДО КРАЈА НОВЕМБРА?

Да ли су кишовито време мајстори на Савском тргу призивали није познато, али да су се чекале додатне падавине како би се финално испитао рад нове црпне, недавно нам је указао и главни градски урбаниста Марко Стојчић.

Јер, како је тада рекао, киша која је дотад падала није била довољна како би могла да се провери нова црпна станица на Савском тргу, од чијег пуштања у рад је и зависио завршетак највећег београдског трга испред некадашњег здања Главне железничке станице.

Да би се ставила тачка на пројекат започет пре две године, управо морају да се заврше саобраћајнице, а то је немогуће док багеристи не закуцају на врата старе црпне и та врата као и остатак конструкције те станице сравне са земљом.

Главна препрека на Савском тргу, на коме су припремни радови почели у лето 2019, а главнина посла исте јесени, све ово време, била је стара црпна станица која одолева на траси недовршених нових саобраћајница.

Да је то један од главних предуслова за наставак радова, познато је месецима јер у граду су у више наврата истицали како је неопходно да се детаљно обаве испитивања рада новоизграђене станице и да ће тек када она буду показала да је све у реду, моћи да се руши стара станица у непосредној близини и да ће онда убрзо бити завршени преостали радови на Савском тргу. Али почетак пробних испитивања нове станице и рушење старе орочавани су и реорочавани у више наврата.

ПОПЛОЧАВАЊЕ ЈОШ НИЈЕ ЗАВРШЕНО

Ако надлежни коначно више не буду демантовали сами себе у погледу рокова за Савски трг и ако заиста посао са саобраћајницама на потезу Савска–Немањина буде готов у наредних двадесетак дана, ни ту није крај. Јер грађани треба да имају на уму да је остало да се поплоча део трга на углу са Савском.

На овом тргу, након дуже паузе, последњих седмица је коначно више мајстора, који су углавном на делу коловоза у зони старе црпне станице.

Осим дела трга ка Савској улици, још није завршено ни парче на граници Савског трга и Карађорђеве, то јест потез од споредног улаза у некадашњу Главну железничку станицу до БАС-а. И ту се месецима ради, али све то је далеко од завршетка, у шта се уверила и наша екипа.

Недовршени Савски трг са делом новоизграђених саобраћајница (онима ка Карађорђевој) отворен је свечано на Савиндан ове године.

Убрзо је најављено да ће необновљени део трга бити завршен у току пролећа, да би коју седмицу касније било очито да од тога неће бити ништа.

У међувремену је на трг почео да пристиже мобилијар, а као разлог за померање наставка радова навођени су пробни рад нове црпне станице и рушење старе.

ПРОДАЈА БИП-А: УЛАЖУ И НЕМЦИ, ГРАДИЋЕ БИЗНИС ПАРК

Политика, Београдске

ПРЕПОРУЧУЈЕМО ДА ПРОЧИТАТЕ

Остави коментар

Хвала што учествујете у дискусији. Ваш коментар је послат на објаву.